Hva er KickBack fra Santander ?

KickBack fra Santander er din startside for netthandel. Gjennom denne siden får du tilbake penger, eller «kickback» som vi kaller det, når du handler hos en av våre tilknyttede nettbutikker. Alt du behøver å gjøre er å gå via http://santander.kickback.no når du skal handle. Prisen på det du kjøper forblir den samme, men du vil i etterkant få en «kickback» på ditt kjøp som blir godskrevet ditt Santander kredittkort.

Hvordan fungerer det?

I venstremenyen på Min Side for ditt Santander kredittkort finner du et valg som heter KickBack. Gå inn her og benytt knappen «Aktiver min konto». Deretter går du inn på butikkoversikten, finner den butikken du ønsker å handle hos og bruker vår lenke for å klikke deg inn til nettbutikken.

Når du gjør dette settes det en informasjonskapsel i nettleseren din, og nettbutikken registrerer på denne måten at du har kommet fra KickBack fra Santander. I ettertid får vi rapporter med informasjon om kjøp som våre brukere har gjort og denne informasjonen benyttes for å godskrive din konto. KickBack fra Santander er ikke involvert i selve handelen, som foregår utelukkende på butikkens nettside.

For å sikre korrekt sporing må du

1. Forsikre deg om at du ikke har programvare eller innstillinger som blokkerer informasjonskapsler
2. Klikke på vår lenke før du skal handle - klikk på nytt hvis du gjør flere, separate kjøp
3. Ikke benytte rabattkoder som ikke står på denne siden

Hvordan beregnes kickback?

Kickback gis i forskjellige former. Noen av våre partnere gir fast kickback per kjøp, mens andre tilbyr en kickback som beregnes ut i fra kjøpesummen. Det kan også variere mellom produktgrupper. Du finner mer informasjon om hvilken kickback som gis i butikkoversikten. Vær oppmerksom på at de fleste partnere beregner kickback ut i fra sin omsetning, det vil si at eventuell moms og frakt først blir trukket fra.

Godskriving av KickBack fra Santander

Grunnet angrerett og lignende forhold rapporterer mange butikker salg innledningsvis som "ubekreftet". Det vil si at salget har blitt registrert, men at det av ulike årsaker ikke er bekreftet av butikken enda. I hver butikkbeskrivelse finner du informasjon om hvor lang tid hver butikk bruker i gjennomsnitt.

Når blir Santander-kontoen min godskrevet?

Bekreftede kjøp blir låst i begynnelsen av hver måned og rapportert til Santander. Kickback overføres til kundens konto etter den 24. i hver måned. Beløpet vises på Min Side hos Santander fra dette tidspunktet og fremkommer på fakturaen du får den påfølgende måneden. Kjøp som blir bekreftet på et senere tidspunkt blir overført i neste periode.

Statuser:
Preliminær - Vi har fått et signal om et kjøp i sanntid, men ikke detaljert nok informasjon til å kunne beregne kickback. Ikke alle butikker benytter dette, i de fleste tilfeller vil dette kjøpet innen noen timer gå over til "Registrert".
Registrert - De fleste av butikkene blir nå fakturert for avsluttede kjøp i begynnelsen av måneden og utbetaler den 3. onsdagen i måneden. Grunnet angrefristen (14 dager + frakt) vil det derfor i de fleste tilfeller ta mellom 30 og 60 dager å få bekreftet kjøp.
Avvist - Kjøpet er avvist av butikk. Som regel skyldes dette retur eller bruk av andre rabatter

Eksempel:
  • 10. juli - Du kjøper en vare, den vises som "Registrert" på din konto etter en time
  • 24. juli - Nettbutikken bekrefter kjøpet (hvor lang tid det tar å bekrefte varierer fra butikk til butikk)
  • 1. august - Transaksjonen overføres til Santander
  • 24. august - Transaksjonen godskrives din konto og kan sees på Min Side hos Santander
  • 1. september - Du mottar faktura fra Santander som viser kjøpsutbytte

Koster det noe å bli medlem?

Nei, KickBack fra Santander er en gratis tjeneste for deg som har et Santander kredittkort.

Butikker

Hvilke nettbutikker er med?

ButikkerListen over nettbutikker som gir deg kickback utvides og oppdateres kontinuerlig. Vi streber etter å ha en rekke store og små butikker i mange kategorier og nisjer og vi er konstant på jakt etter nye partnere. Oppdaterte oversikt over butikker finner du alltid på butikkoversikten.

Kan dere legge til butikk X ?

Savner du din favorittbutikk? Ta kontakt med butikken og tips dem om at du gjerne vil se dem på KickBack fra Santander. Vi gjør vårt ytterste for å få inn så mange butikker som mulig.

Kjøp og kickback

Hvor kan jeg se hvor mye kickback jeg har opptjent?

Opptjent kickbackDu vil alltid kunne se hvor mye kickback du har opptjent i din profil. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 2 uker før all kickback blir registrert fra nettbutikkene.

Hvordan fungerer Kickback fra Santander med reiser og abonnementer?

Bestiller du f.eks. en flyreise for to personer, regnes bestillingen som EN transaksjon. Bestiller du et abonnement, regnes bestillingen som EN transaksjon. De løpende kostnadene på et abonnement gir ikke kickback. Det er KickBack fra Santander som gir deg opptjent kickback, ikke våre partnere.

Hva skjer hvis jeg returnerer en vare eller endrer bestillingen?

I de fleste tilfeller vil dette resultere i at ordren blir slettet i sin helhet. Er du usikker på deler av bestillingen din bør du derfor bestille de aktuelle produktene separat.

Hvordan fungerer KickBack fra Santander med gavekort?

Du får kickback når du kjøper gavekort, men ikke når du bruker et gavekort for å betale i butikken.

Jeg kjøpte via KickBack fra Santander, men har ikke fått kickback enda

I de fleste tilfeller registreres kickback i løpet av få timer, men det kan ta opp til 2 uker før salg blir registrert i vårt system.

Hvor mye er 1 kickback i kroner?

Du vil få en krone for hver kickback.

Jeg har en rabattkode, kan jeg bruke denne når jeg handler via KickBack fra Santander ?

Du kan ikke kombinere KickBack fra Santander med rabattkoder som du har fått fra andre aktører enn KickBack fra Santander, ei heller butikkenes egne nyhetsbrev. I slike tilfeller vil salget som regel bli godskrevet de som ga deg koden, og heller ikke dukke opp på din konto hos oss.

Det er mer enn to uker siden, kjøpet vises fortsatt ikke i oversikten!

Hvis kickback ikke er registrert i vårt system, har det ikke blitt registrert salg hos vår tredjepartsleverandør. Årsaken kan være en eller flere av følgende:

1. Bruk av rabattkoder/kupongkoder som ikke vises på våre sider
2. Bruk av programvare som blokkerer annonser (Adblock, Spybot etc.)
3. Bruk av gavekort som betalingsmiddel. I noen tilfeller kan også handling på kreditt føre til ikke registrering.
4. Retur eller avbestilling av hele eller deler av ordren.

Sjekk at dine innstillinger er korrekte FØR du handler og at du handler umiddelbart etter å ha trykket på vår lenke. Har du hatt problemer tidligere kan det lønne seg å installere en ny nettleser, eksempelvis Opera, uten å importere innstillinger fra eksisterende nettlesere. Prøv deretter å bruke den nye nettleseren til å handle.

Hvis du ønsker at kundeservice skal prøve å finne ut hvorfor kickback ikke har blitt registrert, eller blitt slettet av butikken, så kan du opprette en sak her.

Hvordan sjekker jeg om jeg har Adblock e.l. installert?

Programvare som blokkerer sporing fører til at våre samarbeidspartnere ikke vet at du kom fra KickBack. Du må derfor bruke en nettleser uten slike verktøy, det er ikke tilstrekkelig å "slå de av" eller å avblokkere enkeltsider.

Eksempler på verktøy som sletter sporing: AdBlock, Avast!, Ghostery, Disconnect. Disse er enkle å lage, det finnes derfor svært mange og vi kan derfor ikke gi deg en komplett liste. For å sjekke om du har slike installert i din nettleser gjør du følgende:

  • Firefox, skriv følgende i adressefeltet: about:addons
  • Google Chrome, skriv følgende i adressefeltet: chrome://extensions/
  • Internet Explorer: Klikk på tannhjulet øverst til høyre, klikk på "Manange Add-ons". Se under "Toolbars and Extensions", og "Tracking Protection"
  • Safari: Gå i Safari-menyen, velg Innstillinger (Preferences). Velg fanen Utvidelser (Extensions)

Jeg har fått mindre kickback enn jeg skulle ha fått

De fleste butikkene beregner kickback basert på prisen på varen uten moms og frakt. Dette kan være årsaken til at du har fått mindre kickback utbetalt enn du forventet.

Jeg har fått 0 i kickback på et kjøp

Kickback rundes ned til nærmeste hele krone. Hvis ordreverdien var så lav at kickback er mindre enn én krone, vil du ikke få kickback på dette kjøpet.

Hvem står bak KickBack fra Santander?

Se egen side, Om oss